Gossip Girl Live länkar

Hejsan allesammans :) Idag tar den 6 år långa resan slut, omg döda mig inte för att jag skrev det.... Eftersom det är finalen kanske några av er vill se den LIVE inatt. Det gör man via live streams som sänder amerikansk tv. Jag kommer nu lägga upp info om tider etc, instruktioner om hur man använder dem, tips osv :)
Jag lägger ut under varje länk hur man använder just den streamen, om jag inte skriver någonting så är det samma som gäller som ovan :) Oftast gör man samma med live streams som med vanliga streams som man kan kolla på online efter avsnittet sänts.
Men något ni kanske inte vet är att grafiken på live streams inte är den bästa, vanliga streams efter avsnittet är bättre, så förvänta er inte perfekt kvalite, live streams hackar ibland lite också, så ni kan missa vissa repliker/händelser osv. :/
 
 
Finalen är 2h lång, inklusive reklam. Amerikansk TV har reklam oftare än svensk TV, men det är inte 5 min reklam (som svensk tv) på en gång utan oftast bara runt 1 min. Om man tar bort reklamen är avsnittet runt 1h och 20 min
 
 
Tider:
 02.00 - 04.00 svensk tid = 20.00 - 22.00 E.T tid (Amerikansk östkusttid, t.ex. New York tid) 
 
 
Länkar:             (Länk 1 och 2 är samma sida men två olika live streams, så ni inte tror jag la ut dubbelt :))

Länk 1      Länk 2            (Dessa länkar använder jag oftast)
 Här väntar ni bara till sekundvisaren är på 0 (det står advertisment will close in ---- seconds )
sedan trycker ni på det röda kryss tecknet där sekundvisaren brukade vara och sen är ni klara :)
 
Länk 3
Här finns det 5 st live stream, ni ser dem i de blåa kolumnerna. någon av de olika 5 fungerar iaf :) Annars gör ni samma sak som ovan. 
 
Länk 4
Här finns det 4 olika streams. Här gör ni ungefär samma sak,  ibland  kommer upp instruktioner i mitten vad ni ska göra ungefär, ex. 'click on the x to close window '. Så klicka bara på x rutan (ibland röd och ibland vit och då syns inte x så mkt). Ibland får ni vänta på att x ska komma fram också.
 
 
Tips:
 
  • Jag kan inte garrantera att ALLA länkar fungerar. Länkarna kan fungera nu men gå offline senare. Se till att ha en eller två reserv streams uppe (ta bort ljudet då bara) medans avsnittet pågår, då din stream du valt kan hänga sig mitt i avsnittet.
  • Vissa live streams fungerar heller inte om det blir för mycket folk, om sidan blir överbelastad, då vissa stream sidor har maxgräns.
  • Somsagt, det är inte perfekt kvalite, inte ens 420p, online sidor där avsnittet visas dagen efter har bättre kvalite, downloads också.
  • Börja ladda upp din stream (asså starta live streamen) ett tag innan avsnittet ifall att live streamen är seg, och så du kan kolla om den har något sämre kvalite än de flesta länkarna.
 
Hoppas allt detta hjälpte er som ska kolla på live stream för första gången eller bara inte visste så mkt om dem :D
 


   Kommentarer
Postat av: Madickenmarsh

Sv; verkligen! :)

2012-12-17 @ 17:13:45
URL: http://nattstad.se/Madickenmarsh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 Trackback
RSS 2.0