Filmtips!

Jag vet inte hur vädret är där ni bor, men där jag bor så är vädret uruselt och med det menar jag regn och gråadagar. Sådana dagar går man troligtvis inte och badar eller är ute i solen, utan är inomhus och har oftast väldigt långtråkigt. Därför kommer jag nog med lite filmer där GG-stjärnorna är med i.
 
Filmer med Blake Lively:
 
Systrar i jeans
Systar i jeans 2  
Accepted
Pippa Lees hemliga liv
The Town (rekomenderas)
Green Lantern
 
Jag har bara sett Systar i jeans, Systrar i Jeans 2, Accepted och The Town. Systrar i Jeans filmerna är ganska bra (tvåan är bäst) och The Town är grymt bra! Blake har ingen huvudroll i The Town, men filmen är verkligen sevärd.
 
Filmer med Leighton Meester:
 
Country Strong
The Roommate
Monte Carlo (rekomenderas)
 
Jag har sett alla tre och de är väldigt olika. Country Strong är nog ganska långtråkig, men den är endå rolig att se eftersom att Leighton sjunger i den. The Roommate"är en skräckis och det var helt okej. Sist men inte minst, Monte Carlo. Den är en väldigt lättsmält komedi och den är enligt mig bäst av de här tre.
 
Filmer med Chace Crawford:
 
Twelve
What to expect* (rekomenderas)
Peace, Love and Misunderstanding
 
Jag har inte sett någon av dem, men rekommenderar What to expect då det är den nyaste av dem och den har till och med visats på bio i Sverige nyligen. Den kommer på DVD snart, men finns nog att kolla på online eller att ladda ner.
 
*På en engelska heter den "What to expect when you're expecting".
 
Filmer med Ed Westwick:
 
Chalet Girl (rekomenderas)
J.Edgar
 
Jag har sett någon av dem här heller, men jag rekommenderar  Chalet Girl för den har jag för mig att Joanna sa var bra, haha.
 
Penn Badgley
 
The Stepfather
Easy A (rekomenderas)
 
Jag har sett Easy A och den var jättebra. Jag skrattade väldigt mycket och ja, det är helt klart en av de bästa komedierna jag har sett.
 
Om ni vill veta något mer om någon av filmerna, som t.ex genre eller lite av handlingen så är det bara att kommentera!
 
De flesta av filmerna går att hyra på t.ex Hemmakväll, men kan ju också ladda ner dem är kolla på online på t.ex www.swefilmer.com (svensk text).
 
 
 
 
 
 
 

   Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har precis börjat att se gg och det är verkligen jättebra! Så jag har några frågor.

Är säsong 6 den sista säsongen?
Går den i USA nu eller i Sverige nu?
Om inte när börjar den gå i Sverige?
Vilket par tycker ni om bäst? (Jag tycker om Chuck och Blair bäst!)
Chuck och Blair blir väl ett par i någon av dom andra säsongerna för i säsong 1 är dom ju inte riktigt ett par..
xoxo

Svar: Hej! Ja, superbra är det! Sjävklart ska jag besvara dina frågor.
-Ja, säsong 6 är den sista Gossip Girl säsongen.
-Nej,den visas varken i Sverige eller USA nu. Den börjar sändas i USA 8 oktober.
-Kanal 5 som Gossip Girl visas på i Sverige bestämmer inte ett datum förens cirka en månad innan den ska visas. Kan tänka mig att det börjar någon gång i november i Sverige.
-Jag är en riktigt Chair-shipper! Men jag gillar också Serena och Nate som ett par.
-Ja, Chuck och Blair är tillsammans i flera av säsongerna.

Hoppas att svarar gav dig något i alla fall. :) -Jouline
Gossip Girl

2012-08-08 @ 17:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 Trackback
RSS 2.0