Diskussions inlägg; efter avsnittet

Jag gjorde ett diskussions inlägg till innan man sett 6x10 och nu kommer ett som är till efter man sett det.
 
 
  • Vad tyckte ni om avsnittet? Nöjda, besvikna etc?
  • Vad tycker och tänker ni kring avslöjandet av Gossip Girl?
  • Tyckte ni om the flashforward? Slutade det som ni ville?
  • Har ni sett the Retrospective och i så fall, vad tyckte ni om det?
  • Övriga, tanker, funderingar, frågar
Kommentera gärna eller skriv i chatten (jättekul att några stycken börjat diskutera där) hur ni tycker! Jag är jättenyfiken på att se hur alla tänker. 
 
Så här tyckte jag om avsnittet:
 
Jag kan börja med att berätta att jag blev sjukt besviken. Att Dan var Gossip Girl kändes för självklart och dessutom hade jag fått för mig att det hade bekräftats i en spoiler att det i alla fall inte var Dan. Allting förstördes när det kom ut, jag fick en helt ny syn på serien. En dålig syn, jag vill ha tillbaka min gamla syn men det går inte. Jag tycker att GG borde varit någon mer oväntad så att finalen skulle bli lite mer spännande. Jag skulle tyckt det vore väldigt kul om det var t.ex Dorota
 
Det som jag tyckte var bra va the Bass family i the flashforward. "Daaaaddy", Henry Bass you're amazing! Man har alltid fantiserat om Chairs avkomma och Henry är nog mer än vad man någonsin kunnat tänka sig, han är så söt!
 
Jag brydde mig inte så mycket om Derena Wedding, men däremot Chair Wedding var ju fantastiskt! Så fina! 
 
Många är besvikna på att det inte slutade med att Rufus och Lily blev tillsammans igen, men jag tycker det var helt OK att Lily blev tillsammans med William igen.
 
Jag tyckte att Retrospective delen var kanonbra. Det var roligt att se tillbaka och få veta lite mer bakom scenerna och få se dem från andra synvinklar.
 
Senare kommer jag att göra ett inlägg och lägga upp alla tankar innan avsnittet och jämföra med allas tankar efter avsnittet.
 

   Kommentarer
Postat av: Cornelia

Jag blev också grymt besviken att Dan var gossip girl. Det hängde inte riktigt ihop. Jag var inte heller nöjd över att Lily och Rufus inte blev tillsammans... Men det kändes så bra då Chuck och Blair gifte sig för då var det bekräftat, nu skulle inget komma mellan dom igen. Blev också jätteglad att Jenny var där Derena wedding till ära och att Nate inte hade Sage back i hälarna.

Sen kan jag också säga att jag är ganska besviken på hela avsnittet. Man kan tänka sig att efter 6 säsonger så ska final avsnittet vara något alldeles extra. Men det blev nästan som ett helt vanligt avsnitt. Men i slutet och "5 år senare" började jag faktiskt gråta. Det var några bra scener det!

2012-12-18 @ 21:24:33
URL: http://xoxogossipgirl.blogg.se
Postat av: Agnes

Hej! tänkte skriva lite vad jag tyckte om finalen i gen =) så chockad och lite arg också ;) Fåt en annan syn på showen efter att dan var gg , känns lite konstigt att det är slut. Allt annat älska jag i avsnittet och bryde mig inte så mycket om dan och serena. Hela säsongne tyckte jag överlag var okej och bättre än säsong 5. Kommer tycka säsong 1 var bäst för alltid ;) <3Kommer sakna gg ;)

2012-12-18 @ 21:30:25
URL: http://demilovatoforever.bloggplatsen.se
Postat av: diana

Jag tycket faktiskt avsnittet var bra. Eftersom att det var sista avsnittet så kunde det inte vara så där jätte mycket drama osv efter som att allt skulle liksom lägga sig.

Och att Dan var Gossip Girl? JAG BLEV HELT CHOCKAD! Jag trodde VERKLIGEN inte det, veeerkligen inte.

Och eftersom att jag är en chair shipper så blev allt extra bra, tyckte däremot att bröllopet borde varit större typ. Och Henry Bass är såååååå söt, han ser verkligen ut att kunna vara deras barn! Däremot så hade jag hoppats på att Serena och Nate blev ett par. Gillar inte Dan, (har aldrig gillat han).

Om Retrospective var när skådespelarna och skaparna satt och prata och visade gamla klipp så tyckte jag det var rätt så bra och kul.

2012-12-19 @ 00:55:20
URL: http://heltrandom.myshowroom.se
Postat av: Emilia

Började också gråta i slutet hehe (: vart kan man förresten se retrospective? :)

Svar: Retrospective är upplagt i samma inlägg som själva avsnittet :) /Jouline
Gossip Girl

2012-12-19 @ 00:55:56
URL: http://eewmiliaa.blogg.se
Postat av: Ida N

Har ni sett the Retrospective och i så fall, vad tyckte ni om det?
Övriga, tanker, funderingar, frågar

Jag tyckte att avsnittet var bra, inte underbart. Men bra.
Fast jag hade lite höga expectations såå, jag hade typ föreställt mig ett avsnitt lika bra som Victrola ;)
Jag är inte riktigt säker på vad jag tycker om avslöjandet av Gossip Girl, är nog fortfarande i lite chock xD

Jag älskade Flashforward :D
Flashforward och Blair o Serena flashback var mina favorit scener :)

Jag har inte sett Retrospective, men vill. Och jag ser nu att ni har lagt ut den ;)

Jag älskar att Jenny och Eric var med!
Har saknat dem sååå mycket<3
Och att Jenny och Blair är sams är underbart.
Fattar äntligen hur Jen kunde klara sig så bra när hon var i krig med Blair. Det var jue för att hon kände GG ;D<3

You know you love me
Xoxo Ida

2012-12-19 @ 17:13:14
Postat av: Anonym


Jag var riktigt besviken. Jag är faktiskt riktigt besviken på hela säsong 6. Den var verkligen hemsk. Det kändes som att ingen av skådespelarna försökte göra något bra utav det.

Att Dan var gossip girl made no sense. Asså seriöst det känns helt omöjligt. Jag minns det där avsnittet när julliet, Vanessa och Jenny typ drogade Serena och sen skickade in bilden på när Serena ''tog'' droger. Varför skulle Dan lägga ut den liksom, han var ju den enda som trodde att hon faktiskt inte hade gjort det.

Tyvärr var den lika dåligt som avsnittet och säsong ett. Det slutade inte som jag ville. Jag ville att dan och Blair skulle bli tillsammans. Jag menar allt chuck har gjort mot Blair, hur kan hon ens vilja vara tillsammans med honom?! Och allt Serena har gjort mot Dan?

Jag tyckte själv att Gossip Girl säsong 6 blev ett stort skämt. Det var bara usch! Det var dags att det tog slut. Skrivarna är typ hjärndöda Hahaha.

Förlåt för min hårda kritik, men det är min åsikt.

2012-12-19 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 Trackback
RSS 2.0